2009

Jaha, då var även detta året över, och det känns som att det är dags för en liten sumering (?) av året :)

Januari: Vi började starkt med att äta äpple, och det har kanske hjälpt mig en del, jag vill iaf tro det och kommer även börja 2010 med detta! Men januari innehöll ett besked jag sent hade räknat med, min stora hjälte blev sjuk, och jag trodde inte att jag skulle få se honom många ggr till, som tur var hade jag fel! Jag jobbade fortf kvar på Santa, vilket nu känns väääldigt långt borta!

Februari: Mindre händelserik månad, jag hade dock världens hemskaste fredag den 13, och Björn var inte hemma. Någon jag hade väldigt nära var dock storebror, och han hjälpte mig med mycket just den månaden:)

Mars: I mars fyllde mormor 79 och Ida fyllde 7. Jag började även på Säbyholm, där jag stormtrivdes från första sekund :) (Kan även ha varit i februari :P)

April: Jessica fyllde år, och det var denna månad som även påsken inföll. Påsken vilket betyder elmia för mig, var mer efterlängtad än vanligt, och som alla andra år så var jag supernöjd efter våra timmar där inne. Jag visste även vilka mina riktiga vänner var, och dom släpper jag aldrig taget om!

Maj: Ingen händelserik månad vad jag kan komma ihåg, inte mer än att morfar fyllde 79 och jag hade haft mitt körkort i 1 år! Jag och Björn hade 6 månader tillsammans, något jag aldrig vågat hoppas på!

Juni: Sandra fyllde först 21 och sen fyllde storebror 31. Det blev som vanligt studenttider, och jag längtade tillbaka till min som ägde rum förra året! Man kände en del studenter, bl.a. Mikaela, Martin, Susanna och Jesper.

Juli: Mycket mycket stor månad för mig. Det hände mycket, så som Gran Canaria med familjen, Björn åkte till Magaluf i 2 veckor, men störst av allt, Jag fyllde 20!! Denhär månaden började också en ganska jobbig tid i mitt liv..

Augusti: Storasyster fyllde 34, och jesper fyllde 20. Han hade fest (trevligt!) vilket ledde till att Björn träffade många av mina barndomsvänner, något som betydde mycket för mig! Även jag hade min 20årsfest i början av denna månaden, mycket lyckad :) Sandra flyttade till Gbg, för att bo där fram till Mars, något jag inte var helt förtjust i.

September: Var en ganska ensam och jobbig månad, då saker och ting inte flöt som det skulle, och jag var lyckligare än någonsin att jag hade så fantastiska vänner, (dock bodde den ena lite långt bort vilket var extra jobbigt denhär månaden). September ger jag till mina vänner, dom var mer än vad man kan förvänta sig då!! 2 födelsedagsgrisar även denna månad, Maddie & Rebecca :)

Oktober: Min LILLA LILLA bebis fyllde 3 år! Jag kunde knappt fatta det, min lilla plutta Isabell var redan stora tjejen! tiden går fruktansvärt fort! I Oktober började knutar knytas upp sakta men säkert, det blev t.ex. fastställt att vi skulle bo kvar i vårt hus i Annelöv, och jag skulle få ha kvar min lilla Misa! Jag kan nog till och med tro att det var denna månad som Sandra flyttade hem igen, tråkigt för henne, underbart för mig!  Och i slutet av månaden gjorde jag och Björn något speciellt..

November: ..Vi åkte till Göteborg, där vi firade 1 år tillsammans (1 nov). Vi hade det så mysigt, och jag var lyckligare än någonsin! Mammas födelsedag var, och vi firade henne, pappa & morfar samma dag som vi firade fars dag. Annie fyllde 9 år, och en kär vän som hjälpt mig i många lägen blev mamma :) Detta var också månaden då alla pratade vääääldigt mycket om sveinflue, och jag, trots min sprutskräck, vaccinerade mig!

December: Då var det bara december kvar, som fortf faktiskt inte är helt slut. Jag får säga att det har varit en händelserik månad, på både gott och ont. Pappa fyllde år. Jag fick se min, som jag väljer att kalla honom, hjälte  mer sjuk än någonsin, men han fick iaf uppleva ännu en jul, och han kommer få följa med in i det nya deceniummet, 10-talet!  25 december i år, är något jag nog aldrig kommer glömma, riktigt perfekt och oförglömlig kväll!


2009 har varit ett ganska jobbigt år, men har dock haft sina ljuspunkter. Jag vet att inte alla är med här, som t.ex Emmaboda, Liseberg med Björn Hö och Sandra, Att jag fick tillbaka kontakten med gamla vänner. Det fanns även tråkiga saker, jag tappade kontakten med vissa vänner, och jag har släppt iväg två (!!) vänner till USA, och andra ställen i världen, helt otroligt hur mycket som hinner hända på ett år!

Men dehär året tror jag har varit mitt och Björns, trots både med- och motgångar. Vi har haft vårt första hela år tillsammans, och jag hoppas på många fler. Han har funnits där i vått och torrt, och han känns verkligen rätt för mig! Han har fått mig att lära känna mig själv på ett helt nytt sätt, stöttat mig, skällt på mig, skrattat med mig, ja, det finns hur mycket som helst att säga, men han har varit helt underbar, och så som jag vill att han ska vara!

Självklart har mina vänner också varit fantastiska och funnits här, men 2009 är mitt och Björns!

Nu tackar jag för mig för i år :)

Gott nytt, puss!

 

 


Kommentarer
Postat av: sofie

vad härligt att året har gått hyfsat bra :) hoppas vi ses snart :) pussen

Postat av: sofie

det var för länge sedan verkligen. ja jag har hört det, så typiskt. men de kommer fler gånger tack vänen :) vi får väl ta lite fest sen när sandra flyttat :D puss

2010-01-03 @ 13:48:21
URL: http://hotstuffs.blogg.se/
Postat av: sofie

ja najs var det igår :) riktigt trevligt, tack för den gumman :)

2010-01-10 @ 13:07:45
URL: http://hotstuffs.blogg.se/
Postat av: Kathy och Lovisa

Du glööööööööööömde en sak 2009 :O

2010-01-14 @ 03:21:50
URL: http://saraemmakatharina.blogg.se/
Postat av: Kathy och Lovisa

Hahaha, jag såg nu att du skrivit ändå.. om jag nu är den kära vännen, MEN DET HOPPAS JAG!!! :D

2010-01-14 @ 03:24:06
URL: http://saraemmakatharina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback