Student!

As we go on, we remember
All the times we had together
And as our lives change,
From whatever
We will still be, friends forever

Tiden som student är nu faktiskt över! Vi har gjort vårt på Gullstrandskolan, och studentveckan som nyss började, har gått mot sitt slut. När vi satt i aulan och lyssnade på alla som sjöng, kunde jag inte låta bli att tänka på när vi faktiskt satt där för allra första gången - för 3 år sen. Det kändes speciellt, och man kände sig så stor, för man började faktiskt gymnasiet! Och med säkerhet kan jag säga att det inte bara är jag som tycker att det känns som igår! Tänk om man kunde känna sig så stor nu, för nu är man bara en liten människa, som ska söka jobb, och ut i den stora världen oh faktiskt.. bli  vuxen! Det är så svårt att förstå att det är slut, och i augusti ska vi faktiskt inte tillbaka till dom där hemska borden, tråkiga klassrummen och de trånga skåpen! Vi behöver inte längre bråka med någon lärare, eller sitta hemma för att vi ska ha slutprov varje dag! Men det värsta är att vi faktiskt inte ska tillbaka till varandra. Vi var kanske inte klassen med världens bästa sammanhållning, men visst kommer man ändå sakna att störa sig, att skratta, och att bara ha dom bakom sig!

Vår studentvecka, gjorde precis som alla andras, den bara flög iväg! Det var precis måndag, och vi satt på tycho och åt vår underbart goda mat, och skrattade och hade trevligt med varandra. Gick vidare till tages, lagom runda under fötterna alltihop, för att kunna vakna bakfulla lagom till ölbrännbollen, och vara lagom goa till tages på kvällen! Vår onsdag blev något förstörd, men vi är trots allt inga vädergudar :) Att klä vårt flak och fixa det sista i torsdags var helt fruktansvärt, för då förstod vi att allt var slut, och att vi faktiskt kommer sakna varandra!

Fredagen den 13, kunde vi fått ett värre datum? Kanske inte, men vi kommer aldrig glömma vår dag, även om den hade lite inslag av otur, men min dag var ändå helt perfekt! Jag säger som alla andra, det var den bästa dagen i mitt liv! Och det är tack vare alla jag fick fira den med! Men jag måste ändå säga tack extra mycket till Sofie! För utan henne, hade jag missat halva min dag, utan henne, skulle jag inte mått så bra som jag verkligen gjorde på kvällen! Jag kan inte säga tack tillräckligt många gånger till henne, men som sagt Sofie! TACK!!

Med detta, vill jag tacka Sp05ek och alla andra för mina 3 år i gymnasiet! Jag lär inte glömma dom i första taget, och vilka minnen vi har :) Jag vill tacka alla dom har gjort mitt liv helt underbart, fantastiskt och speciellt, men också till ett helvete! Man har fått veta att man lever, och man har kämpat, för kung och fosterland!

SP05ek är borta, men minnena lever kvar!!
- Mighty mighty SP!

when we leave this year we won't be coming back
No more hanging out cause we're on a different track



Kommentarer
Postat av: Kathy

Söt du är :)

2008-06-16 @ 14:43:59
Postat av: Kathy

<3 <3 <3

Tack för kommentaren, du är bäst!

Postat av: Sofie

Fan vad söt du är Johanna. Och du, vi ses visst? :D

2008-06-18 @ 11:12:44
URL: http://sofielindbergs.blogg.se/
Postat av: Johanna

haha, awe tack båda 2 :) Och klart vi ses sofie, men inte på samma, självklara sätt :/ Jag har fortf inte fattat det! :P

2008-06-19 @ 00:00:04
Postat av: Kathy

Lär dig uppdatera :D Skriv om livet på Santa Maria. I'm dying to know.

2008-06-22 @ 19:33:36
Postat av: Kathy

Lär dig uppdatera :D Skriv om livet på Santa Maria. I'm dying to know.

2008-06-22 @ 19:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback